Wikia

Muhteşem Yüzyıl Wiki

Mahidevran Sultan

Talk0
32pages on
this wiki
Mahidevran Sultan'ı dizide Nur Aysan Fettahoğlu canlandırmaktadır
ŞhnAdded by Şhn
Asıl adı Mahidevran Gülbahar Sultan'dır. Doğum yılı ve nerede doğduğu tam olarak bilinmemektedir. Kanuni'nin öldürülmeden önceki en büyük oğlu olan Şehzade Mustafa'nın annesidir.

Dizide Mahidevran SultanEdit

Mahidevran'ın gençliği...
ŞhnAdded by Şhn
Mahidevran Sultan, Kanuni'nin ilk eşi ve ilk aşkıdır. Kanuni'yle Manisa valisiyken tanışmışlardır. 1515 yılında Kanuni'nin en büyük oğlu olan Şehzade Mustafa'yı doğurmuştur. 1520'de eşinin padişah olması üzerine o da İstanbul'a, Topkapı Sarayı'na taşınmıştır. Kısa zamanda oradaki cariyler, çalışanlar tarafından da çok sevilmiştir. Valide Sultan'ın en sevdiği gelinidir. Ancak İstanbul'a gittiği zamanda Hürrem Sultan'ın da sarayda bulunması sorunlara neden olmuştur. Hürrem Sultan, Kanuni'nin gözünde her bakımdan Mahidevran'dan öne geçince Mahidevran'a olan duyguları zayıflamıştır. Mahidevran Sultan'ın Hürrem'i dövmesinden sonra ilişkisini iyice kesmiştir. Ancak zamanla davranışlarını iyileştirmeye başlayınca araları düzelmeye başlamıştır. O da bütün padişahtan oğlan çocuğu olan anneler gibi kendi oğlunun padişah olmasını istemektedir. Sultan Süleyman'a olan aşkından dolayı hatalar yapmaya bu yüzden de Kanuni'nin gözünden düşmeye başlamıştır. Ancak Valide Sultan, Hatice Sultan, Pargalı İbrahim ve cariyeler gibi kişiler tarafından korunmaktadır.

Hatalarının yanı sıra asaletiyle de göze çarpmaktadır. Hürrem Sultan yüzünden geçirdiği sinir krizlerini bir yana bırakırsak gayet cömert, terbiyeli, eğitimli biridir. Hayattaki en önemli varlığı oğludur. Bebeğini düşürdükten sonra ona daha sıkı bağlanmıştır. Valide Sultan'ın da kendi tarafında olmasıyla kendi gelecek olan ağır cezalardan kurtulmuştur.

Muhteşem Yüzyıl yeni sezonunda artık sadece şehzadesini düşünür hale gelmiştir. Mustafanın Hünkar olması için elinden gelen herşeyi yapar. Hatta Süleymanın hastalığında Haticeyi ve Valide Sultanı da umursamaz.  Sadece İbrahim Paşanın yanında bir güç olduğunu düşünerek onunla ittifak kurar.Daha sonra Süleyman'ın iyileşmesiyle saraydaki itibarını yitirir. Çünkü Süleyman iyileştikten sonra ona güveni hiç kalmamıştır. Fakat Süleyman buna rağmen ona Haremi yönetme görevini verir.İlk başlarda başarılı olsa da sonraları gereksiz harcamalardan dolayı bu görevden alınmıştır. 

Muhteşem yüzyılın 3. sezonunda Mahidevran Sultan Mustafa ile birlikte sancağa gönderilir. Fakat saraydan uzak olamasına rağmen Hürrem Mustafayı öldürmek ister. Mahidevran ve Diana hatunun sayesinde Mustafa bu durumdan kurtulur.

Around Wikia's network

Random Wiki