FANDOM

Hatice Hanım Sultan 1496'da doğmuştur. 1582'de İstanbul'da vefat etmiştir. Yavuz Sultan Selim Han ve Ayşe Hafsa Sultan'ın kızlarıdır.Beyhan Sultan ve Şah Sultan kız kardeşleridir..İlk evliliğini en bilindik olarak Pargalı Damat İbrahim Paşa ile yapmıştır. Daha sonra ise İskender Paşa evlenmiştir. Pargalı İbrahim Paşa'dan 1 erkek ve 2 kız çocuğu vardır.

Dizide Hatice SultanEdit

Hatice Sultan, Yavuz Sultan Selim Han ve Ayşe Hafsa Valide Sultan'ın evlatlarından biridir. Hatice küçüklüğünden beri İbrahim'e karşı boş değildi...

Sessiz sakin bir tiptir, annesine ve ağabeyine duyduğu saygıdan pek sesini çıkaramaz. Gülfem Hatun en yakın arkadışıdır. Mahidevran Sultan veya Hürrem Sultan arasında henüz bir tarafı yoktur. Pargalı İbrahim'e çok büyük bir aşk beslemektedir. Sevecen ve hoş tavırları vardır, yufka yüreklidir. Sarayın sevilen bir üyesidir. Son zamanlarda sarayda ağırlığına koymaya başlamıştır. Özellikle haremde sorun çıkaran Mahidevran ve Hürrem'e kızması annesinin takdiriyle sonuçlanmıştır. Daha sonraları Mahidevrana olan güvenini kaybeder. Bu yüzden Hürremi korur. İbrahim'in Nigar kalfayla olan münasebeti yüzünden sarsılır. Beyhan sultan ve Gülfem hatunun sayesinde bir miktar toparlansa da aşk acısı onu yakıp kavurur ve en sonunda bir karara varır. İbrahimi boşayacaktır.

Muhteşem Yüzyılın 3. sezonunda boşanma kararıyla Süleymanın yanına gider. Fakat ağbisi bu kararın ani bir karar olmasından dolayı ona biraz daha düşünmesini söyler. Hatice Sultan boşanmaya her ne kadar karar verse de Hürrem Sultan'ın bu durumdan yararlanmasını engellemek için bu karardan vazgeçer. Hürrem'in bu durumu kendi lehine kullanmak istediğini düşünerek ona karşı güvenini kaybeder. Mahidevran , Gülfem ve Hatice Sultan Hürreme karşı bir olup Firuze hatunu has odaya sokarlar . Yıllarca Firuzeyi Hürremden korurlar. Ancak Hürrem en sonunda Firuzeden kurtulmayı başarır. Bu durum Hatice sultanı her ne kadar üzsede Firuzenin casus olduğunu öğrenince üzülmeyi bırakır. 

Tüm bu olanlardan sonra sarayla olan bağlantısı azalır. Çünkü İbrahim Paşa için endişelenmeye başlar. Paşanın Hürrem ve diğer düşmanları Hatice Sultanı kaygılandırıyor.

Kaygıları giderek artan Hatice Sultan İbrahim Paşanın öldürülmesinden sonra derin bir kedere boğulur. Her geçen gün eriyen Hatice Sultan bi yandan da Süleyman'a ve Hürrem'e karşı derin bir nefret hissetmeye başlar. Aynı Beyhan'ın hissettiği gibi. Bu yüzden Hürrem'e karşı bir suikast düzenler. Ama başarılı olamaz. Bunu öğrenen Kanuni hemen onu Manisaya Mustafa'nın yanına gönderilir. Ama bu durum onu acısını ve nefretini 4 'e katlar. Ayrıca Şah Sultan'ın kendi sarayında kalmaya başlaması acısına tuz biber eker. Bu sırada manisada bir büyücüyle (cadı) karşılaşır. Onu da İstanbul'a giderken yanında götürür ve Hürrem'e ölümcül bir büyü yapar.

Also on FANDOM

Random Wiki