FANDOM

Gül.png

Dizide Gül Ağa, Engin Günaydın tarafından canlandırılıyor.

Gül Ağa Edirne sarayının hadım ağalrından biriydi. Ancak Edirne sarayının sezsiz, sakin ve sıkıcı yaşantısından hoşlanmayan Gül Ağa zaman zaman Topkapı Sarayını ziyarete gelirdi. Geldiğinde kendisine verilen vazifeleri yapar, zaman zaman cariyelerin eğitimiyle ilgilenirdi. Hatta Hürrem Sultan hgemüz Alexsandra iken ona saray eğitimi vermiştir. Mohaç Seferine çıkmak üzere yola çıkan Sultan Süleyman ve hanedanın geri kalanını Edirne sarayında ağırlayan Gül Ağa'nın hizmetinden herkez çok memnun kalınca Hürrem, Valide Sultan'a onu da Topkapıya götürmeyi önermiştir. Valide onay verince Sevinçten havalra uçan Gül Ağa o günden sonra Hürrem Sultan'ın sadık bir hizmetkarı olmuş ve yaşadığı her hadise de Hürrem Sultan'a yardımcı olmuştur. Şeker Ağa ve Nigar'la iyi anlaşır. Ayrıca Gülşahtan hiç haz etmez. Sümbül Ağa sürekli kavga etsede aslında onu arkadaşı olarak görmektedir. Mahidevran Sultan haremin idaresini ele geçirince onu yerinden etmek isteyyen Hürrem Sultan'a yardımcı olmuş ama ne yazık ki bu girişimi sonucunda İbrahim Paşa tarafından saraydan kovulmuştur. Hürrem Sultan yaptığı hizmetlere karşılık olarak kalan hayatını keyifli bir şekilde yaşasın diye ona elinden gelen her imkanı sağlamıştır.

Also on FANDOM

Random Wiki