FANDOM

418 19848 cansu-dere-2jpg-1-.jpg

Dizide Firuze Hatun, Cansu Dere tarafından canlandırılmıştır...

Asıl adı Hümeyra Hatun'dur. Şah Tahmasb ve Firuze Begüm Han tarafından bir casus olarak görevlendirilmiştir. Görevi Topkapı'ya sızıp Sultan Süleyman'ı öldürmektir. Firuze takma adını kullanarak bunları yapması gerekmektedir. Barbaros Hayrettin'in bulması için denizin ortasında bir gemi enkazına bırakılmışır. Barbaros onu bulup Müslüman olup olmadığını sormuştur. O da değilim diyerek yaln söylemiştir. Bunun üzerine Barbaros onu İstanbul'a götürmüş ve köle pazarına satmıştır. Bir adam onu köle pazarından satın almış ve evine götürürken yolda eziyet etmiştir. Tesadüfen o sırada yolan geçen Hürrem Sultan'ın arabasıdır. Hürrem Sultan haline acımış ve Sümbül Ağa'dan onu satın alıp hareme yerleştirmesini söylemiştir. Sümbül bunu yapmıştır. Hatice Sultan haremde fenalaşınca yardımına Firuze koşmuş ve bildiği bir şifa büyüsünü yapark onu iyi etmiştir. O olaydan sonra Hatice'nin gözüne girmiştir. Firuze, Hatice tarafından Hünkar'a sunulmuştur ayırca Afife Hatun'da onu koruması için görevlendirlilmiştir. Bir gece düzenlenen bir raks eğencesinde Firuze ettiği raks ile Hünkar'ın aklını başından almış ve mor mendili kapmıştır. O günden sonra Hünkar'ın gözdesi olur. Ancak kimliği Hürrem Sultan'dan gizelnmiştir. Zira Hürrem'in onu öğrendiği anda yok edeceğini herkes bilmektedir. Bu nedenle Mihrimah Sultan'ın hizmetine verilmiştir. Çünkü gözde cariyelerin hizmet etmesi doğru değildir. Bu nedenle Hürrem Sultan onu bulamaz. Onu ararken başka bir cariyenin o olduğunu sanır ve bir plan yaparak o cariyeyi haremin ortasına astırır. O gün Firuze o olaydan büyük bir ibret alır. Kısa süre sonra kim olduğu Gülşah tarafından öğrenilir ancak Gülşah daha bu haberi Hürrem Sultan'a ulaşıramadan bir dizi entrikaya maruz kalır ve öldürülür. Aradan zaman geçer. Hürrem'in öldürttüğü cariyenin Hünkar'ın gözdesi olmadığını anlaması uzun sürmez. Hürrem o cariyenin Firuze olduğundan kuşkullanır ve bu yüzden onu Şehzade Mehmet ile halvete yollar. Bunun üzerine Firuze, Hünkar'ın haremi olduğunu itiraf etmek zorunda kalır. Bunun üzerine Hürrem onu öldürtmek için bir çok girişimde bulunur ama başaramaz. En sonunda Rüstem, onun boynundaki dövmeyi fark eder. Bu dövmenin Acem Diyarı'nda Safevi Hanedanı'nın alameti olduğunu bilen Rüstem bunu hemen Hürrem'e söyler. Bunun üzerine Hürrem onun Müslüman olduğunu ortaya çıkartır. İşte o zaman sorgu sual başalr. Firuze gerçeği itiraf etmez ve Ben Firuze Begüm Han'ım der. Şah Tahmasb ile babam düşamdır, ondan kaçarken gemimiz havaya uçtu. Barbaros o zaman buldu beni der. Müslüman Hatunlar'ın haremde kalmasının tek şartı padişah ile nikahlanmakır. Firuze ile nikahlanmayı kabul etmeyen Süleyman onu haremden gönderir. Hürrem ondan temelli kurtulmak istediği için etrafa haber saldırır. Firuze'yi Acem Diyarı'na götürmek isteyen birilerinin ortaya çıkıp onu kaçırmasını ummaktadır. Nitekim çıkar da. Bir gurup maskeli adam onu arabasından inidirler ve önünde eğilirler. İşte o zaman Firuze'nin adının Hümeyra Hatun olduğu  ve Şah Tahmasb ile Firuze Begüm Han'ın onu çok merak ettiği ortaya çıkar. Adamlarla birlikte acem diyarına döner. O gittikten kısa bir süre sonra Süleyman zehirlenir. Herkes onu zehirleyenin Firuze olduğunu düşünür. Büyük ihtimalle de öyledir.

Also on FANDOM

Random Wiki