FANDOM

Fidan.png

Dizide Fidan Hatun, Gamze Dar tarafından canlandırılmaktadır.

Fidan Hatun, Edirne sarayından Topkapı'ya yollanmış bir cariyeydi. Gül Ağa'yı Edirne sarayından beri tanıyordu ve iyi anlaşıyordular. Gül Ağa ondan, Sümbül Ağa'yı oyuna getirmek için yardım istedi. Fidan ona seve seve yardım etti. Fidan, Prenses İsabella'nın ortadan kaldırılmasına da katkıda bulundu. O olaydan sonra Fidan'a güvenebileceğini anlayan Gül Ağa, Fidan'ın Hürrem'e sadık cariyelerden biri olmasını sağladı. Harem Valide'nin cariyeleri ve Hürrem'İn cariyeleri olarak ikiye ayrıldığında Fidan, Hürrem'in cariyeleri arasında en önde yerini aldı. Ancak daha sonra Valide tarafından tehtid edilince korkusundan taraf değiştirdi ve Lalezar Hatun adındaki cariyenin dilinin kesilmesi olayında suçun Hürrem'e kalmasında büyük rol oynadı. Hürrem ona çok kızdı. Bu olaydan sonra bir süre ortalarda görünmedi. Ama daha sonra Valide'nin emriyle Fatma Hatun'la birlikte hareme döndü ve harem kalfası oldu. Eskiden düşmanı olan Fatma ile artık iyi anlaşmaya başlamıştı. Hürrem ihanetini ona ödetme için Fatma ile birlikte onun da yüzünü yaktırdı. Mahidevran haremi yönetmeye başladığında yine onun yanında yerini aldı. Hürrem ve Gül Ağa onu tuzağa düşürerek Valide'yi öldürmeye çalışıyormuş süsü verdi ancak bu oyun ortaya çıkınca Gül Ağa haremden kovuldu, Fidan'a ise bir şey olmadı. Mahidevran, Manisa da Mustafa'nın başına bir şey gelmesi endişesiyle ona göz kulak olması için yanında Fidan'ı yollamayı ve onu Manisa sarayının baş haznedarı yapmayı planladı. Böylece Fidan Mustafa ile birlikte Manisa'ya gitti. Mustafa saltanat vekili ilan edildiğinde Fidan onunla birlikte topkapıya döndü ve iki yıl daha orada kaldı. Daha sonra Mustaf, Mahidevran ve Fatma ile yine Manisa sarayına gitti. Manisa'da baş hazendarlık görevine devam etti. Haremdeki hadiselerin hep önünü kesmeye çalıştı. Fatma intihar edince çok üzüldü.

Also on FANDOM

Random Wiki