FANDOM

Efsun.jpg

Dizide Efsun Hatun, Melisa Sözen tarafından canlandırılmaktaydı...

Asıl adı Nora olan Hırvat asıllı bu cariyenin kimi kimsesi olmadığından Hürrem Sultan ona acımış ve hizmetiine almıştır. Zaten Nilüfer'in ölümünden sonra Hürrem bir cariyeye ihtiyaç duyuyordu. Nora başlarda Hürrem'e çok sadıktı. Haremde isyan çıktığında ve cariyeler Hürrem'i yakarak öldürmeye çalıştığında Nora gücünün son damlasına kadar Hürrem'i savunmuştur. İsyan sürecind Mustafa'nın en sevdiği cariye Elif Hatun'da ölünce Hürrem, Şehzade Mustafa'yı istediği gibi kontrol edebilmek amacıyla Nora ile oturup planlar yapmıştır. Hürrem insanların önünde Nora'yı kovarmış gibi yapmıştır ve böylece Nora yine taşlıkla yaşamaya başlamıştır. Gülşah, Mahidevran'ın Mustafa için verdiği eğlencede raks edecek cariyeler ararken Hürrem'in canını ssıkmak için bilhassa Nora'yı da seçmiştir. Ama bu olayın aslında Hürrem'İn hoşuna gittiğinin Gülşah farkında değildir. Raks ederken bütün hünerlerini gösterip Mustafa'yı kendine hayran bırakan Nora ertesi gece halvete çağğrılmıştır. Böylece Hürrem'in planı gerçekleşmeye başlar. Nihayet cariyesini Mustafa'nın koynuna sokmayı başarmıştır. Daha sonralarda Hürrem'in emriyle Nora, Şehzade Mustafa'dan kendisini Müslüman yapmasını ister. Böylece adı Efsun olur. Bir ara Mahidevran onun bir casus olduğunu anlar gibi olmuştur ve onu haremden göndermiştir ancak Mustafa onu geri getirmiştir. Mustafa ile birlikte olduğu süre boyunca ona gerçekten aşık olan Efsun için Hürrem'İn emirlerini uygulamak zorlaşmaya başlamıştır. Hürrem, Mustafa'nın yemeğine zehir koymasını emrettiğinde Efsun bunu yapmış ancak Mustafa bir kaşık yedikten sonra ölmesine gönlü razı gelmemiş ve onu yemekten uzaklaştırmıştır. İlerleyen bölümlerde Hürrem, Efsun'un ona ihanet ettiğini ve Mustafa'ya gerçekten aşık olduğunu anlayınca ona çok kızmıştır. Daha sonra Efsun, Mustafa'dan hamile kalmıştır. Ancak şehzadelerin çocuk sahibi olması yasak olduğundan düşük yapması gerekmektedir. Mustafa bu çocuğu istediğinden dolayı Efsun'u haremden kaçırmaya karar verir. Ama Efsun tam ayrılacakken Hürrem'İn ihbarıyla yakalanır ve düşük yaptırılır. Düşük yaparken çok kan kaybeden Efsun, Mustafa'nın kollarında ölür. Son sözlerinde Hürrem'in yaptıklarını itiraf eden Efsun, Mustafa'nın Hürrem'den iyice nefret etmesine yol açar. Efsun'un cenazesine Mustafa ve İbrahim de katılır.

Also on FANDOM

Random Wiki