FANDOM

Beyhan Sultan, Ayşe Hafsa Sultan ve Yavuz Sultan Selim Han'ın kızıdır. Hatice Sultan ve Sultan Süleyman'ın kızkardeşidir. Damat Ferhat Paşa ile evliydi ve çocukları vardı. Ferhat Paşa, Semendre valisi olarak atanınca o da eşi ve çocuklarıyla birlikte Semendre'ye yerleşti. Ama Ferhat Paşa, Semendre'de halka çok zulmetti ve halk ondan defalarca şikayetçi oldu. Bu şikayetlerden kısa süre sonra Ferhat Paşa ve Beyhan Sultan ziyaret amacıyla Topkapı'ya geldiler. Aynı gün Ferhat Paşa divanda yargılandı ve idam cezasına çarptırıldı. Ama Valide Sultan ile Hatice Sultan, onun olan biteni görmemesi için onu saraydan uzaklaştırdılar. Saraya döndüklerinde Ferhat Paşa çoktan ölmüştü. Bunun üzerine Beyhan Sultan çok kızdı ve üzüldü. Ayrıca babasız kalacakları için çocuklarına da çok acıdı. Başta Süleyman olmak üzere herkese çok gücendi ve hemen Semendre'ye geri döndü ve yıllarca kimseyi arayıp sormadı. Ancak Valide Sultan vefat ettiğinde cenazesine katılmak için saraya döndü. Süleyman hariç herkesle barıştı ve olanları unutmaya çalıştı. Acısını dağıtmak için Hatice Sultan'ı alıp kısa bir süre payitahttan uzaklaştırdı. Sonra tekrar birlikte İstanbul'a döndüler ve Hatice, Beyhan'ı bir süre sarayında ağırladı. Bu süre içinde Beyhan, Süleyman'la da barıştı. Ama kısa süre sonra mutsuz günler geri döndü çünkü Hürrem, İbrahim Paşa'nın Nigar Kallfa ile olan ilişkisini ifşa etti. Hatta bunu ilk öğrenenlerden biri Beyhan oldu. Hatice'nin bu acı gerçeği hazmetmesinde Beyhan ona çok yardımcı oldu ama kısa süre sonra İstanbul'dan ayrılıp evine döndü.

Also on FANDOM

Random Wiki