FANDOM

Memed

Dünden bu güne Şehzade Mehmet...

Kanuni Sultan Süleyman'ın, Hürrem Haseki Sultan'dan olma ilk oğludur. 1521 yılında İstanbul'da, Topkapı Sarayı'nda doğmuştur. Onun doğumu Hürrem Sutan'ı Haseki ünvanına kavuşturmuştur. Yani Hürrem'in yükselişinde önemli bir payı vardır. Zeki ve parlak bir şehzadedir. Çocukluğunda sürekli kızkardeşi Mihrimah'la birlikte dolaşırdı sarayda. Mustafa abisi ile yakın bir ilişkisi vardı. Mustafa ona değer verirdi. O küçükken bile sık, sık kılıç talimi yaparlardı. Zamanla Mehmet büyüdü ve genç bir şehzade oldu. İlk gözdesi Clara ile halvete girdi. Annesi, babası ve kardeşi Cihangir ile birlikte Manisa'ya gittiklerinde Mustafa'nın bir düşmanı tarafından okla vuruldu ve ölümle burun buruna geldi. Ama kısa sürede iyileşip ayağa kalktı. Topkapıya döndüğünde İbrahim Paşa'nın etkisiyle sancağa çıkma isteği arttı. İbrahim onun sancağa çıkmasını Hürrem'in de onunla birlikte gitmesi için istiyordu. Böylece ondan kurtulacaktı. Mehmet sancağa çıkmak istediğini babasıyla paylaştı ve onu ikna etti.Çok geçmeden çiçek hastalığına yakalanıp hayatını kaybetti.

Also on FANDOM

Random Wiki